Egy nem túl fiatal ház felújítása

Főnix projekt

Főnix projekt

Tetőszerkezet 5. nap

2020. május 22. - Beara

Ma már csak ketten voltunk. Sanyi folytatta a lécezést és elég jó haladt. Szerintem, ha elég lesz a léc, akkor holnap nagyjából készen lesz vele. Mindkét oldalon eljutott a födém nélküli utolsó helyiséghez.
img_3955.jpg

Szombat éjjel esni fog, így le kell fóliáznunk az egészet. Még jó, hogy tegnap kiszabadítottam a fóliát. Innen:
dscn6563.JPGA gerenda magassága már a sípcsontjaimról is leolvasható. Sajnos néha túl közel állok, mikor ellépek és ilyenkor beütöm a lábam a gerendába. Sípcsontvédőt kéne hordanom, mint a focistáknak.

Igyekeztem ma hasznosabban tölteni a napot, mint tegnap, Megint nekifutottam a cserép felvarázsolásának. Sanyi kihozta nekem a "létrát".
dscn6558.JPGArra pont elég volt, hogy felpakoljam a cserepeket a fal tetejére. 1 cserép 3,2 kg, ezért egyszerre 2 darabot tudtam vinni. Megpakoltam a 2 gerenda közti részt, aztán felmentem és áthordtam máshova. Újabb gond volt, hogy nem tudtam erről a létráról felmenni a tetőre és lejönni. Ezért Sanyi hátul felállította a fém létrát. Először azon se mertem felmenni, de aztán nagy nehezen sikerült. A végén már egész könnyedén közlekedtem le és fel.

Majdnem az egész napom ráment, mire 1 raklapnyi cserepet felvittem. 1 raklapon 384 darab cserép van. Ez azt jelenti, hogy kb. 200x mentem fel és le a falétrán. 1200kg cserepet hordtam fel a tetőre. img_3959.jpg

(Ez nem az összes, a külső részekre is raktam.) Ennyi már elég lesz, hogy elkezdjük a fedést, ha oda érünk. Vasárnap hozza az ács cserépliftjét, napi 10e-ért kölcsön adja nekünk. Jelentősen meg fogja könnyíteni a munkát.

Miután végeztem a raklappal megjutalmaztam magam egy kis festéssel. Már elég régen foglalkoztam az ablakkereteimmel. Az egyik keret nagy részét sajnos megette a szú, ezért ki kell még találnom, hogy mi legyen vele. Van egy másik jó állapotú keret, de sajnos a vasalatok pár milliméterrel eltérnek, így nem tudom rátenni az ablakszárnyakat. A jó állapotú kereten pedig már nem volt ablakszárny. Ma tükörnek szánt, nem túl jó állapotú kereteket festettem le. Egész tűrhetően néznek ki a festékkel. A sokkal jobb állapotú és rendesen letisztított belső szárnyak még jobban fognak kinézni.
img_3968.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr3815712966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása