Egy nem túl fiatal ház felújítása

Főnix projekt

Főnix projekt

Műhelytakarítás

2022. június 12. - Beara

A fényképezőgép sajnos lemerült vasárnapra, ezért a telefonommal kellett képeket csinálnom. Majdnem az összes homályos lett, de cserébe jó nagy méretűek. 

Az uborka lassan átveszi az uralmat a kiskertünkben. A levelei már hatalmasak, de még nem virágzik. A paradicsom, az eper és a borsó is növekszik és virágzik. Az első adag borsót már szüretelni is lehetett. A kukoricát mindig kifelejtem, pedig az is van. Az eperrel osztoznak a területen.

1655056292140.jpg

1655056292154.jpg

1655056292168.jpg

1655056292180.jpg

Az üveglap nem készült el a héten, viszont én befejeztem az ülőkéket is. 
1655056292293.jpg
Az ülőlapokat fehérre festettem, mert rétegelt lemezből vannak és nem olyan dekoratívak, mint a lábak. Így legalább megy az éjjeliszekrényhez. A legnehezebb rész az ülőke projektben a kemény fák csiszolása volt. Körfűrésszel szeleteltem őket, de a gyalulás kimaradt, mert már így is kevés volt az anyag. A körfűrész nyomokat nem kevés munka volt eltűntetni a tölgyről és a juharról is.

Először a lábakat összefogó H-kat gyártottam le, majd a lábakat és aztán jöhetett az összeállítás. 
dscn9411.JPGdscn9412.JPGAkár hány szorítót vesz az ember, valahogy soha sincs elég. 

Vasárnap délután még a rendrakásra is marad idő. Végre körbe lehet menni és a szerszámaimat is megtalálom.
1655056292277.jpg
Tegnap, mikor a lábat daraboltam a gérvágóval, egyszer kilőtt egy darabot. Látszólag nem volt benne csomó, de valami mégis volt. Kiszakadt belőle egy nagy darab. Aztán ma takarítás közben kiderült, hogy nem csak a fa sérül, hanem akkora erővel lőtte el a darabot, hogy az egyik alkatrész is eltört. Eddig csak a körfűrészhez öltöztem be teljesen, de ezután a gérvágóhoz se ártana.
1655056292251.jpg
Az építőanyag hiánnyal egyre többször találkozunk. A falazáshoz szükségünk lett volna még pár darab porfixre, de a tüzépes nem tudott szerezni. Még másfél sor hiányzik a hátsó falon. 
1655056292196.jpg
A felhasználható anyagunk viszont teljesen elfogyott.
1655056292204.jpg
A betonoszlop is nőtt egy kicsit. Szerencsére cementet még tudtunk szerezni, így legalább betonozni lehet még egy darabig.
1655056292185.jpg
A kismadarak most a leendő fürdőbe költöztek be. Gondolom a padlás fele közlekednek. Kinyitottam nekik az ablakot, hogy ne kelljen kerülniük. Nem tudom, hogy megtalálták-e, mert tegnap a műhelyen át jöttek be. Rárepült a hálóra, ami ettől lehajlott és simán berepült felette. Nincs esélyünk velük szemben. Szerintem még akkor is nálunk fognak fészkelni, ha már teljesen kész a felújítás. Mindig találnak egy új bejáratot.

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5717855647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása